Weekend with my grandmother and her sister

29 mei 2016

Hello!

On Friday in the afternoon my grandmother and her sister have arrived, after a bit chilling at the pool we walked around the city and had dinner.

Ice cream from rocambolesc Oma - Catedral de girona

Saturday we went to the coast by car. Drove along the most beautiful coastal routes. Saw a lot of bays and had great views over the sea. First we drove to l’ Escala where we went to Empuries, the ruins of a Greek and Roman city at the same place. Very interested.

L escala

Empuries roman city Empuries Empuries view somewhere on the road

Later on we drove in National Parks and through a couple of villages like Empuriabrava, Roses and stopped in Cadacues to lay on the beach for a while. It was really windy but we were so lucky that we found a small beach at the end of the rock and the eastern point of Catalunya (Cap de Creus, Costa Brava).

Cada beach in Cadaques Cadaques beach

Later on we drove the costal route to the north of Spain. We stopped in Portbou at the border with France.  After dinner we drove back to Girona.

France portbou view With my grandmother

fooooood Paellla!!

Sunday we skyped with my father because it was his birthday. After breakfast we went to the western part of Catalunya. First we crossed Banyoles, then we stopped in Besalú, walked around and had a coffee.

Besalu Besalu - street square Besalu Coffee time in Besalú Map of the road. kaartlezer!

Afterwards we followed our way, passing beautiful villages, to Olot. Here we climbed the volcano. It was higher than we thought, we did this!! (proud of you). There was a old church, a picnic place inside the volcano and it gave us a beautiful view over the city.

flower festival walking Olot view from the vulcano Granny at the Volcano look at the city Valley Picnic place

When we return to the car we drove though the countryside to Ripoll and then returned back to a National park though rural roads with many curves in the mountains. It started to rain heavily with thunder.

castellfollit de la roca on the countryside Cute little restaurant somewhere in the mountains cows Ripoll Fortunately it stopped when we arrived in Girona again. Here we enjoyed tapas dinner.

Tapas Rainbow in Girona

Monday I had to work again but in the late evening we met for dinner. It was delicious and great to hear that they had a good time in Barcelona.

eating in a good restaurant Grilled hake, jammie dessert

On Tuesday we met after work again, we walked on the city wall to see the city from above, walked in the old town and found the perfect place to eat bread pizza. It was a nice evening and a great weekend thank you both!

City wall view City wall with grandmother Goodbye , le bistrot Pizza bread at le bistrot

Check out my new video! http://joseleendertse.reislogger.nl/video/weekend-oma-tant.20440

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vorige week vrijdag zijn mijn oma en oudtante aangekomen in Girona. Na het werk ben ik naar hotel gefietst waar zij verbleven. Hier hebben we bij het zwembad even bijgekletst en zijn daarna naar het centrum gereden. De stad laten zien, een ijsje bij de beroemde Rocambolesc en daarna dinner.

Zaterdags heb ik met hen ontbeten en zijn we daarna met de auto naar de kust gereden. Langs de kust hebben we de mooiste baaitjes gezien en mooie uitzichtpunten. Eerst zijn we naar L escala gereden waar de ruines van Empuries te vinden zijn. Was een erg interessant stukje geschiedenis over de griekse en Romijnse tijd. Daarna zijn we via een nationaal park langs Empuriabrava, Roses en Cadaques gereden. Aan het einde van Cadaques zijn we op een strandje uit de wind gaan liggen want het waaide erg hard. Dit was het meest oostelijke punt van Catalonië (Cap de creus, Costa Brava). Later reden we langs de kust richting Portbou, dorpje op de grens met Frankrijk. Hier hebben we lekker gegeten en terug gereden naar Girona.

Zondag ben ik weer naar het hotel gefietst om te skype met papa omdat hij jarig was. Daarna ontbeten en met de auto naar het westen gereden. Eerst zijn we door Banyoles gereden en vervolgens de weg vervolgd naar Besalú. Hier wat rondgelopen en koffe gedronken. Hierna verder gereden, door leuke dorpjes, naar Olot. Hier hebben we de vulkaan beklommen die middenin het dorp gelegen is. Het was uiteindelijk toch hoger dan we dachten, maar ben trots dat jullie dit hebben gelopen! Bovenop stond een oude kerk, een picknick plaats en een prachtig uitzicht over de stad en de omgeving. Toen zijn we via plattelandswegen met veel bochten naar Ripoll gereden en weer terug via een Nationaal Park. Helaas begon het erg hard te regenen en onweren dus niet zoveel meer van de omgeving kunnen zien. Gelukkig werd het in Girona al wat droger toen we tapas gingen eten.

Maandag moest ik natuurlijk weer stage lopen maar daarna hebben we om 9 uur afgesproken om te gaan eten. Het was weer heerlijk en fijn om te horen dat zij Barcelona leuk vonden. Dinsdag hebben ook na stage afgesproken, eerst op de stadsmuur gelopen, in het oude centrum en daarna naar een restaurantje om te eten. Het was een leuke avond en een super weekend, dank jullie wel!!!

Mijn nieuwe video van dit weekend vind je hier  http://joseleendertse.reislogger.nl/video/weekend-oma-tant.20440